MIROSŁAWA KRÓL
Rada Miasta Gdyni

Radna Miasta Gdyni

Członkini Komisji Rewizyjnej i Kultury

Radna z dzielnic:

Babie Doły, Obłuże, Oksywie , Pogórze

Dyżury:

Rada Dzielnicy Obłuże  -  każda środa sesyjna od 17.00-18.00

Rada Dzielnicy Pogórze – każda środa sesyjna od 18.00-19.00

Rada Dzielnicy Oksywie - każda środa sesyjna od 10.00 - 11.00

Droga S6 budowana jest od strony Szczecina. Ruszyła już realizacja od strony Trójmiasta. To ważny projekt, który ułatwi komunikację samochodową na Pomorzu – mówił wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Wykonawca inwestycji, firma Polaqua będzie miała 34 miesiące (bez okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca) na zaprojektowanie i wybudowanie trasy, za co otrzyma nieco ponad 817 mln zł. Przez najbliższe 1,5 roku zostanie przygotowany projekt budowlany i wykonawczy. Wówczas będzie można złożyć do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie zgody na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Po jej otrzymaniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace budowlane. Droga powinna być gotowa na przełomie lipca i sierpnia 2021 r.
Trasa połączy Szemud z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack. Powstanie łącznie 20 kilometrów drogi ekspresowej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack – ze względu na natężenia ruchu – będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Na tym odcinku S6 przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym: mostu, estakady, 22 wiaduktów, 2 przejść podziemnych i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Realizacja trasy to nie tylko drogi, ale i m.in. przejazdy oraz wjazdy awaryjne, systemu odwodnienia drogi, budowa i przebudowa sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, ciepłowniczych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, a także przebudowa fragmentu trakcji trolejbusowej w Gdyni. Ochronie środowiska będzie służyło 28 różnej wielkości przejść dla zwierząt, w tym jedno górne dla zwierząt dużych (w pobliżu Szemudu). Ponadto zostaną zbudowane urządzenia do podczyszczania wód opadowych, a przed hałasem zabezpieczą ekrany akustyczne o łącznej długości 11,88 km.